library

معرفی

کتابخانه دانشکده پزشکی، همزمان با تاسیس دانشکده در سال 1364 افتتاح و شروع به کار  کرد. واحد کتابخانه دانشکده پزشکی در مساحتی نزدیک به 686 مترمربع در طبقه دوم  دانشکده پزشکی واقع شده است و درحال حاضر با مجموعه ای شامل 5040 عنوان کتاب فارسی  و لاتین، فعالیت خود را در چارچوب اهداف و رسالت های کتابخانه های دانشگاهی دنبال  می کند. کتابخانه پزشکی، زیرمجموعه معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی می باشد. سیستم  طبقه بندی منابع کتابخانه براساس نظام رده بندی جهانی ان ال ام(NLM)(National Library of Medicine)، نظم موضوعی یافته است. امانت منابع کتابخانه با  استفاده از نرم افزار ثنا صورت می پذیرد.

رسالت و هدف:

1- گردآوری، نگهداری و سازماندهی مواد و منابع نوشتاری و غیر نوشتاری به منظور بهره گیری در امر آموزش و پژوهش

2- کمک به محققین جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از طریق همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی و کتابخانه های دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور

3- تأمین منابع علمی لازم برای پاسخگویی به نیاز های آموزشی ، تحقیقاتی و مطالعاتی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و محققین دانشگاه

4- ارتقاء کتابخانه ی دانشکده ی پزشکی در تمامی جنبه ها در سطح  دانشگاهی

5- افزایش بهره وری از کتابخانه و منابع آن

6- ارزیابی و سنجش شاخص های علم سنجی هیئت علمی دانشکده پزشکی و طراحی برنامه های لازم در راستای اعتلای جایگاه علمی آنها در  کشور و در سطوح بین المللی  

 

چشم انداز:

1- کتابخانه دانشکده پزشکی مصمم است با رشد امکانات و خدمات خود و با ایجاد محیطی مناسب ، ضمن توسعه خدمات به کاربران و جلب رضایت مراجعین ، روند بهبود مستمر خدمات و امکانات کتابخانه را تحقق بخشیده و به عنوان یکی از فعال ترین کتابخانه ها در زمینه علوم پزشکی  مطرح گردد.

2- کتابخانه دانشکده پزشکی تلاش می کند برای کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش، کارگاههای آموزشی اطلاع یابی و منابع الکترونیک برای اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار نماید.

 

 

جامعه استفاده کننده:

1- اعضای هیأت علمی دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان

2- دانشجویان دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان

3- کارکنان دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان

4- دانشجویان و کارکنان دانشگاه گیلان

منشور حقوق کاربران

بروشور معرفی کتابخانه دانشکده پزشکی

 

بخش های کتابخانه

بخش مرجع: 

کلیه ی کتابهای اطلس، دائره المعارف و مجموعه ای از راهنماها، کتابشناسی ها، سالنامه ها، فرهنگ ها، دستورنامه ها و درسنامه ها در این بخش قراردارند. مراجعان می توانند کتابهای مرجع مورد نیاز خود را در سالن های مطالعه استفاده نمایند. جهت استفاده از منابع این بخش بایستی با کتابدار مرجع هماهنگی لازم به عمل آید. کتابهای مرجع به هیچ وجه امانت داده نمی‌شوند.

بخش امانت:

تمام فعالیت‌های کتابخانه در جهت  ارائه ی خدمات به استفاده کنندگان کتابخانه است و بیشترین تبلور آن در بخش امانت می‌باشد. در کتابخانه ی دانشکده ی پزشکی، این بخش با استفاده از نرم افزار ثنا امکان استفاده از منابع موجود را برای مراجعه کنندگان فراهم می سازد. در این بخش کار پذیرش عضو، خدمات مرجع، گردش کتاب و امانت آن انجام می شود.

بخش فهرست نویسی:

نظر به اهمیت فهرستنویسی و رده بندی در دستیابی آسان به منابع اطلاعاتی می توان بخش فهرستنویسی را مهم ترین بخش و در واقع قلب کتابخانه به حساب آورد . تدوین خط مشی و دستورالعمل های لازم برای فهرستنویسی ورده بندی ، آماده سازی کتاب ها، تنظیم برگه دان برای کتب موجود در کتابخانه، فهرستنویسی توصیفی و تحلیلی و بررسی، کنترل و سازماندهی امور مربوط به فهرستنویسی،  ازجمله وظایف این بخش می باشد.  

بخش خدمات فنی:

 در این بخش ابتدا کتاب ها  ثبت می شوند و سپس برای هر کدام  از آنها بارکد، شماره ی راهنما ، جیب و کارت شلف ایجاد می شود . کتاب ها بعد از چسباندن جیب، مهر زدن و چسباندن نشانه ی راهنما بر روی عطف آنها برای قرار گرفتن درچرخه ی امانت به قفسه های (مخزن) کتابخانه منتقل می شوند. سیستم کتابخانه به صورت نیمه باز است.  

بخش پایان نامه:

در این بخش پایان‌نامه های کلیه ی فارغ التحصیلان دانشکده ی پزشکی اعم از دوره دکترای حرفه ای، تخصصی و فوق تخصصی نگهداری می شود. پایان نامه ها به منظور رعایت حق تألیف به امانت داده نمی شود.

   فعالیت‌های دیگر این بخش عبارتند از: 

ثبت و ورود اطلاعات پایان نامه به نرم افزار کتابخانه (ثنا)

راهنمایی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان

لینک ارسال پایان نامه

بخش نشریات:

 در این بخش مجلات فارسی و لاتین قرار دارد که شامل 20 عنوان مجله ی فارسی و 10 عنوان مجله ی لاتین می باشد. این بخش وظیفه ی ثبت، سفارش و نگهداری مجلات فارسی و لاتین را برعهده دارد.

بخش سمعی و بصری:

 دانشجویان و اساتید محترم می توانند در واحد سمعی و بصری از مدارک موجود ( لوح فشرده، کتاب الکترونیکی، پوستر های آموزشی و ...) استفاده نمایند.

بخش اینترنت و اطلاع رسانی:

واحد اطلاع رسانی دانشکده ی  پزشکی در داخل فضای کتابخانه قرار داشته و مجهز به سیستم online  اتصال به اینترنت می باشد. این سیستم به صورت   wireless در اواخر بهار سال 1382 راه اندازی شد و در حال حاضر با 15 دستگاه کامپیوتر مشغول سرویس دهی به دانشجویان و اساتید می باشد. مراجعه کنندگان  می توانند با استفاده از گذرواژه هایی که دریافت می کنند به صورت رایگان از خدمات این بخش استفاده کنند.

سالن مطالعه:

این بخش دارای 2 قسمت مجزا برای استفاده آقایان و خانم ها می باشد و با ظرفیت حدود 100 نفر  یکی از بزرگترین سالن های موجود در استان گیلان به شمار می رود.

قوانین سالن مطالعه

 

کارکنان شاغل در کتابخانه

 

خانم صدیقه نوروزمهر

شماره تماس: (171)- 33690099

ایمیل: noroozmehr91@yahoo.com 

رشته تحصیلی: کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی  

مقطع تحصیلی: لیسانس 

سمت شغلی: رییس اداره کتابخانه و انتشارات

 

خانم شهناز نوری

شماره تماس: (125) -33690099

ایمیل: norry354@yahoo.com

رشته تحصیلی: کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد

سمت شغلی: کارشناس کتابدار (میز امانت)

 

خانم فتانه ایمانی

شماره تماس: (125)-33690099

ایمیل: imani_20@yahoo.com 

رشته تحصیلی:  علم اطلاعات و دانش شناسی

مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد 

سمت شغلی: کارشناس کتابدار (فهرست نویس)

 

 

 

 

 

 

اطلاع رسانی و تبلیغات

 پویایی هر کتابخانه مستلزم ارائه خدمات مناسب، مداوم و روزآمد است. به عبارتی دیگر هویت هر کتابخانه نزد کاربران با ارائه خدمات آن شناخته می شود. تمام فعالیت   های کتابخانه در جهت ارائه خدمات به استفاده کنندگان کتابخانه است. کتابخانه دانشکده پزشکی با مجموعه ای غنی از منابع در زمینه علوم پایه و بالینی پزشکی در     مساحت حدود 750 متر مربع به ارائه خدمات کتابداری می پردازد .که با استانداردسازی امکانات و خدمات خود و با ایجاد بستری مناسب برای کاربران و تمامی ذینفعان خود در جهت جلب رضایت آنان، در مسیر تعالی مستمر در ارائه خدمات کتابخانه‌ای گام برمی دارد و دارای بخش های نظیر خدمات فنی،مخزن، سالن مطالعه مجزا ، میز امانت،   پایان نامه ها، واحد سمعی وبصری و مرکز اینترنت می باشد. بر حسب نیاز های علمی و آموزشی و با تلاش بخش های مختلف نقش موثری در تامین نیازهای اطلاعاتی پژوهشگران ایفا می نماید.

ابزارهای اطلاع رسانی در کتابخانه دانشکده پزشکی عبارتند از:

بروشور

تابلوی اعلانات

مکاتبه رسمی

شبکه اجتماعی

خبرنامه

پیامک

ایمیل کتابخانه دانشکده پزشکی (medlib@gums.ac.ir) 

صفحه کتابخانه دانشکده پزشکی 

ویترین تازه های کتاب

استند کتاب های اهدایی

فهرست پایان نامه های دفاع شده سال های 1399-1403

قوانین سالن مطالعه

آیین نامه ها و نرم افزار کتابخانه

آیین نامه عضویت PDF

آیین نامه عضویت HTML

آیین نامه خدمات(امانت و تسویه حساب)PDF

آیین نامه خدمات ( امانت و تسویه حساب) HTML

آیین‌نامه كتابخانه، مجموعه‌اي از ضوابط و دستورالعمل‌ها درخصوص امانت كتاب و ارائه ساير خدمات به مراجعه‌كنندگان است. هدف از تدوين آن حفظ حقوق و اجراي مقررات كتابخانه براي همه اعضاء (هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان) مي‌باشد. آیین‌نامه حاضر نحوه و شرايط ارائه خدمات كتابخانه و مركز اسناد و مدارك علمي به همه اعضاء و مراجعين دانشگاه را در برمي‌گيرد، تا حتي‌المقدور امكان بهره‌برداري از امكانات و منابع اطلاعاتي كتابخانه براي كليه اعضاء فراهم آيد.

آیین نامه وجینPDF 

آیین نامه وجین HTML

ارزیابی و بررسی وضعیت منابع موجود، و به تبع آن حذف منابعی که باید از مجموعه کتابخانه خارج شوند یکی از وجوه اساسی مدیریت مجموعه است. کتابخانه برای حفظ پویایی مجموعه خود از یک سو نیازمند افزودن منابع روزآمد و مورد نیاز بوده، و از سوی دیگر باید منابعی که در روند پرشتاب تولید علم به هر دلیلی جایگاه خود را در تامین نیاز اطلاعاتی استفاده کنندگان از دست داده اند را از مجموعه خارج نماید. افزودن منابع بدون پیرایش مجموعه موجود حتی در صورت وجود فضای کافی، در دراز مدت از کارایی مجموعه می کاهد. با توجه به اهمیت یکدستی اجرای روند وجین، این آیین نامه توسط کتابخانه مرکزی برای تمامی کتابخانه های تابعه ارائه می گردد.

 

لینک نرم افزار کتابخانه

راهنماي كاربران براي استفاده از خدمات كتابخانه (PDF)

راهنماي كاربران براي استفاده از خدمات كتابخانه (HTML)

راهنمای لینک VPN

راهنماهای آموزشی

راهنماي ارسال پايان نامه بصورت غيرحضوري (توسط دانشجو)

راهنمای عضویت غیرحضوری در کتابخانه

راهنماي دسترسي به محتواي پايان نامه هاي دانشگاه علوم پزشكي گيلان

راهنماي رزرو كتاب

راهنماي جستجوي منابع كتابخانه

آشنایی با منابع اطلاعاتی و روش های دسترسی(ویژه کاربران دانشگاه)

راهنمای استفاده از vpn

راهنمای استفاده از سامانه مشابهت یاب

پاب مد (Pubmed)

بروشور" پایگاه اطلاعاتی کلینیکال کی ( Clinicalkey)

بروشور "پایگاه اطلاعاتی ساینس دایرکت ( Science direct)

بروشور "راهنمای گوگل اسکالر ( Google scholar) "

بروشور" راهنمای ژورنال یاب (Journal yab) "

بروشور "پایگاه نشریات با دسترسی آزاد (DOAJ )

بروشور "شناسه دیجیتال ( DOI)"

بروشور "مروری بر کتاب سنجی، اطلاع سنجی، علم سنجی و کتاب سنجی (1)"

بروشور "مروری بر کتاب سنجی، اطلاع سنجی، علم سنجی و کتاب سنجی (2) 

بروشور "مراقب ژورنال های واقعی با لینک جعلی باشید "

بروشور "6 ابزار حرفه ای برای انتخاب مجله ی مرتبط "

بروشور " اصطلاحات مقاله نویسی" 

فهرست پایان نامه های تابستان 1403

فهرست پایان نامه های بهار 1403

فهرست پایان نامه های بهار 1402

فهرست پایان نامه های تابستان 1402

فهرست پایان نامه های پاییز  1402

فهرست پایان نامه های زمستان 1402

فهرست پایان نامه های سال 1401

عناوین کتب الکترونیکی لاتین

راهنمای ثبت نام در Researchgate

 فرم تکمیل اطلاعات هیات علمی جدید جهت ثبت در سامانه علم سنجی ISID

شیوه درج وابستگی سازمانی در مقالات فارسی و انگلیسی/ ویرایش 5

بروشور آموزشی استرداد یا سلب اعتبار مقاله

کارگاه های آموزشی

 عنوان کارگاه 

 گروه هدف

 نام مدرس

 تاریخ برگزاری  فرم امضاء شرکت کنندگان  محتوای آموزشی

 افزایش شانس چاپ مقالات در مجلات معتبر

 اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه

 دکتر علیرضا جعفری، دکتر هادی صدیق

98/5/26 

فرم

 فایل آموزشی

 کشت سلولی 

 اعضای هیات علمی، دانشجویان کارشناسی ارشد و پزشکی 

 دکتر نزهت زبردست

 99/4/7 

 فرم 

 

استخراج DNA (ژنومی و پلاسمیدی) و الکتروفورز

دانشجویان کارشناسی ارشد

دکتر نوید پورزردشت

00/10/29

فرم

 

SPSS مقدماتی

اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه

دکتر عطرکار روشن

00/11/11

فرم

 
تور آشنایی با کتابخانه دیجیتال و سایر خدمات کتابخانه ای 1402

دانشجویان پزشکی و کارشناسی ارشد

صدیقه نوروزمهر

1402/9/18

فرم

فایل آموزشی
تور آشنایی با کتابخانه دیجیتال و سایر خدمات کتابخانه ای 1403

دانشجویان پزشکی و کارشناسی ارشد

صدیقه نوروزمهر

1403/8/21

فرم

 

دسترسی سریع

     

    

    

   

   

        

 

پرسش از کتابدار

در این بخش می توانید  سوالات خود در مورد کتاب و کتابشناسی را مطرح نمایید. لطفا قبل از طرح سوال، پرسش و پاسخ های زیر را مطالعه نمایید و در صورتی که سوالات شما از موارد مطرح شده نبود، سوالات خود را ارسال نمایید.
خدماتی که ارائه می شود:
  • پاسخ به پرسشهای کاربران در استفاده از کتابخانه و خدمات آن
  • ارسال اطلاعات درخواستی از طریق ایمیل به کاربران
  • قبل از ارسال پرسش، لطفا  صفحه" پرسش های متداول" را ببینید.

سوالات خود را از اینجا بپرسید.

تماس با ما

  نشانی: رشت، کیلومتر 6 جاده تهران، مجتمع دانشگاهی  دانشگاه گیلان، دانشکده پزشکی

تلفن: 33690099-33690884-013

فاکس: 33690036-013

صندوق پستی: 3363 

کد پستی: 4199613769

ایمیل کتابخانه دانشکده پزشکی: medlib@gums.ac.ir

https://goo.gl/maps/ZAmKxW8JTtMFXNMaA :  google map

ساعت کاری

ساعت کار کتابخانه مخزن، سالن مطالعه و بخش امانت کتابخانه:

شنبه تا چهارشنبه: 7:30 صبح الی 15:15 عصر

 

 

کتب پیشنهادی برای مطالعه

 

لیدی ال

نویسنده: رومن گاری

مترجم : مهدی غبرایی

ماندن در وضعیت آخر

نویسنده  : امی بیورک هریس

مترجم : اسماعیل فصیح

            هم نام                   

نویسنده : جومپا لاهیری

ترجمه : گیتا گرگانی، امیرمهدی حقیقت

 

 

دنیای سوفی

نویسنده: یوستین گردر

ترجمه: حسن کامشاد

خوشبختی لعنتی

نویسنده : ماریان پاور

ترجمه: لیلا کرد

خدای چیزهای کوچک

نویسنده : آرونداتی روی

ترجمه : گیتا گرگانی

 

 

تئوری انتخاب

نویسنده: ویلیام گسلر

ترجمه: علی صاحبی

جزء از کل

نویسنده: استیو تولتز

ترجمه: پیمان خاکسار

خوشا خوشبختان

نویسنده: یاسمینا رضا

ترجمه: زهرا خانلو

 

 

 

با چرا شروع کنید

نویسنده: سایمون سینک

ترجمه: علیرضا خاکساران

پرورش حافظه و تقویت یادگیری

نویسنده: پاسکال میشلان

ترجمه: میلاد کسائی

 

 

نکته های علم سنجی

پرسش(1): چرا تعداد و عناوین طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های من در پروفایل سامانه علم سنجی ناقص است؟

پاسخ: آمار و تمام اطلاعات مربوط به عناوین طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها و نقش هیات علمی به عنوان مجری، همکار طرح یا استاد راهنما و... در پروفایل  سامانه علم سنجی هیات علمی با واسطه سامانه جامع طرح های تحقیقاتی  از  سامانه پژوهشیار  دانشگاه فراخوانی می شود.

تکمیل و صحت درج اطلاعات فعالیت های پژوهشی بر بزیابی صحیح آمار و اطلاعات طرح ها و پایان نامه ها در سامانه علم سنجی هیات علمی تاثیر مستقیم دارد.

 

پرسش(2): در مورد مقاله ای که برای دانلود، درخواست پرداخت هزینه می نماید، چگونه می توان به متن کامل رایگان آن دسترسی پیدا کرد؟

پاسخ: از امکان "درخواست مقاله" در سامانه گیگالیب استفاده کنید.

روش های درخواست مقاله:

با موتور جستجو: بعد از وارد کردن عنوان مقاله مورد نظر در کادر جستجو و بازیابی آن، از گزینه درخواست مقاله، لینک متن کامل ارسال می شود.

از طریق DOI: با قرار دادن DOI  مقاله در کادر مخصوص در صفحه گیگالیب و درخواست مقاله، به لینک دانلود مقاله دسترسی خواهید داشت.

از طریق URL: آدرس یا URL چکیده مقاله را از سایت اصلی مقاله کپی نموده و در کادر جستجوی مربوطه قرار دهید و با انجام جستجو، به لینک متن کامل مقاله دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

پرسش(3): آیا در سامانه علم سنجی می توان شاخص آلتمتریکس یک مقاله را بازیابی کرد؟

پاسخ: بله. بازیابی شاخص آلتمتریکس مقالات اسکوپوس از سامانه علم سنجی هیات علمی امکانپذیر است.

  • ابتدا وارد پروفایل خود در سامانه علم سنجی شوید.
  • روی عنوان مقاله اسکوپوس کلیلک کنید.
  • روی علامت آلتمتریکس(دونات رنگی) کلیک کنید.

به شاخص های آلتمتریکس در موارد زیر دسترسی خواهید داشت: News outline, blogs, Tweeters, Dimensions, Mendely, Facebook pages, Redditors

نمونه صفحه آلتمتریکس یک مقاله از سامانه علم سنجی هیات علمی دانشگاه

 

پرسش (4): چرا H-index من در پروفایل های سامانه علم سنجی متفاوت است؟

پاسخ: به هر نویسنده ای در پروفایل مربوط به پایگاه های Scopus, Web of Science  و Google Scholar شاخص اچ تعلق می گیرد که با توجه به پوشش مجلات و در نتیجه تعداد مقالات و استنادات متفاوت است. میزان(بزرگی) اچ ایندکس هر نویسنده در پایگاه ها به صورت زیر است:

Google Scholar>Scopus> Web of Science

 

پرسش(5): افزونه Endnote Click چیست؟

پاسخ: یک افزونه با پلاگین مرورگر است که در هنگام جستجوی مقالات، به صورت خودکار دسترسی به لینک دانلود فایل PDF آن مقاله را با نمایش view pdf در کمترین زمان و به سهولت امکانپذیر می سازد.

مراحل نصب افزونه:

  • ثبت نام در سایت kopernio از طرق لینک مستقیم سایت kopernio.com
  • تایید/ verify ایمیل بعد از ثبت نام
  • نصب شدن افزونه EN یا همان EndNote روی مرورگر

هدف و کاربرد: امکان دانلود خودکار مقالات مشترک و رایگان از هزاران پایگاه و سایت های اطلاعاتی علمی / پیشگیری از اتلاف وقت پژوهشگر در دانلود مقالات/ ذخیره مقالات دانلود شده و امکان بازیابی مجدد در هر زمان از بخش locker  این افزونه

 

پرسش(6): افزونه Unpaywall چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسخ: افزونه Unpaywall مانند Endnote Click ، افزونه مفید دیگری است که بعد از نصب روی مرورگر کروم یا فایرفاکس، بعد از جستجوی مقالات، فایل پی دی اف مقاله را در بین بیش از 50 هزار نشریه و مقالات دسترسی آزاد دنیا به صورت قانونی شناسایی و در سریع ترین زمان در اختیار کاربران قرار می دهد.

لینک نصب: https://unpaywall.org

نشانک قفل باز سبز رنگ در سمت راست صفحه مقالات جستجو شده، نشانه نصب و فعال بودن این افزونه است.

 

پرسش(7): افزونه Altmetric it چیست و چه کاربردی دارد؟

پاسخ: یک افزونه برای استخراج شاخص های آلتمتریکس یا دگر سنجه های مقالات است. با این افزونه شاخص های دفعات بازدید، تاثیرپذیری، ذخیره سازی و استناد های وبی مقالاتی که دارای doi باشند؛ برای پژوهشگر قابل مشاهده است.

توضیحات و لینک ثبت نام:

https://www.altmetric.co/products/free-tools/bookmarklet

بعد از ثبت نام، افزونه Altmetric it در بخش بوک مارک نوار ابزار مرورگر نصب می گردد.

روش استفاده:

با جستجو و کلیلک روی عنوان مقاله دارای doi خود در گوگل اسکولار، پابمد و ...روی نشانک Altmetric it کلیک کنید و شاخص ها را مشاهده نمایید.

 

پرسش(8): آیا روشی برای جستجوی نویسندگان همکار و یا تعداد مقالات مشترک با سایر نویسندگان در سامانه علم سنجی وجود دارد؟

پاسخ: بله. در انتهای صفحه پروفایل علم سنجی هر عضو هیات علمی، در بخش " نویسندگان همکار مقالات Scopus " شبکه نویسندگان همکار به روش تصویری برای هر هیات علمی قابل مشاهده است.

شبکه همکاری نویسندگی نشان می دهد:

هر عضو چند مقاله مشترک و با کدام اعضا دارد

شبکه همکاری نویسندگی بین اعضا چگونه است

شبکه همکاری نویسندگی داخل موسسه(دانشگاه) چگونه است

پرسش (9): آیا مقاله من به عنوان مدرک هم راستا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل شناسایی شده است؟

پاسخ: یکی از شاخص های هر مقاله در پایگاه Scopus، میزان هم راستا بودن موضوع مقاله با اهداف 17 گانه توسعه پایدار سازمان ملل است.

بعد از جستجوی مقاله در پایگاه اسکوپوس، مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی لینک عنوان مقاله کلیک کنید
  • از سمت چپ صفحه مشخصات مقاله، روی لینک عبارت زیر کلیلک کنید

sustainable development gools 2021

در صورتی که مقاله حداقل با یکی از اهداف هم راستا باشد، آن هدف یا اهداف در این بخش مشخص می شود.

در پایگاه اسکوپوس، امکان جستجوی مقالات بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل از بخش جستجوی پیشرفته وجود دارد.

 

پرسش (10): چرا تعداد مقالات ISI من در سامانه علم سنجی هیات علمی کمتر از تعداد واقعی است؟

پاسخ: پروفایل Web of Science شما نیاز به بروز رسانی از طریق اضافه کردن مقالات یا ادغام پروفایل های متعدد دارد.

اگر یک نویسنده(به دلیل تنوع نوشتاری نام یا affiliationدر مقالات) دارای چند پروفایل یا چند کد ریسرچرآی دی باشد، لازم است با همان نام کاربری و رمز عبور پروفایل پابلونز وارد پایگاه WOS شود و با جستجوی پروفایل ها از طریق نام نویسنده، نسبت به ادغام آنها در یک پروفایل اقدام و رکورد ها را تایید(claim) نماید و در نتیجه مقالات در یک پروفایل و با یک (Researcher ID) شناسایی گردد.

اخیرا با وصل شدن سایت Publons به Web of Science، پروفایل نویسندگان مقالات ISI ،مستقیما در پایگاه web of science قابل مشاهده و انجام اقدامات به روز رسانی شده است.

 

خدمات تحویل مدرک(تامین مقاله)

یکی از خدمات مهم کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، تهیه اصل مدرک مورد نیاز استفاده‌کنندگان از جمله مقالات علمی می‌باشد و خدمات تحویل مدرک یا Document Delivery  یکی از روشهای فراهم‌آوری مقالات مورد نیاز کاربران است. کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت تامین نیازهای اطلاعاتی اعضای هیات علمی، محققین، مدرسین غیرهیات علمی و دانشجویان در  با رعایت قوانین و مقررات این خدمت با روش های زیر فراهم نموده است.

 

روش 1:

مراجعه به آدرس  آدرس http://gigalib.org/ip  و سفارش/درخواست مقاله:

    -دسترسي به مقاله از طريق DOI

    -دسترسي به مقاله از طريق URL

 

روش 2:

ارسال مشخصات مقاله درخواستي به آدرس diglib@gums.ac.ir  (بعد از تهيه متن كامل  به ايميل فرد ارسال مي گردد)

  

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس 33337634-013 و یا پست الکترونیک diglib@gums.ac.ir در ارتباط باشید.

  



مجلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان

گالری تصاویر

فهرست اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

آخرین بروز رسانی : 1403/07/30