• 1401/11/24 - 13:54
  • تعداد بازدید خبر : 684
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه
در آیین توجیهی دانشجویان جدیدالورود؛

ده توصیه رئیس دانشکده پزشکی به دانشجویان جدیدالورود/حضور عضو کمیسیون آموزش مجلس در مراسم توجیهی دانشجویان

آیین توجیهی دانشجویان جدیدالورود با هدف آشنایی دانشجویان با بخش های مختلف دانشکده و همچنین ضوابط و قوانین آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، در دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی رشت: آئین توجیهی دانشجویان جدیدالورود ( بهمن ماه ۱۴۰۱ ) ، به منظور آشنایی دانشجویان با بخش های مختلف دانشکده پزشکی و ضوابط ، قوانین آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، در آمفی تئاتر دانشکده پزشکی رشت، برگزار شد.

دکتر شادمان نعمتی- رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این مراسم ، ضمن تشریح و تبیین رشته پزشکی ، اظهار داشت ؛ جایگاه رشته پزشکی ، به جهت ارتباط مستقیم آن با سلامت و جان انسان ها ، بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه ، تصریح کرد؛ دانشکده پزشکی ، مهمترین کارخانه کشور است که هم ماده ی اولیه و هم محصول نهایی آن ، برای مردم و کشور فوق العاده مهم و استراتژیک می باشد.

وی درخصوص اهمیت رشته پزشکی عنوان کرد که دانشکده پزشکی، مهمترین کارخانه این کشور است که هم ماده اولیه آن و هم محصول نهایی آن فوق العاده مهم و استراتژیک برای مردم و کشور است. ایشان ده مورد مهم آموزشی حرفه ای به دانشجویان جدیدالورود توصیه کرد.

در ادامه دکتر محمدرضا احمدی- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز، خطاب به دانشجویان، اظهار داشت؛ هیچ کاری را با آموزش و آموختن معاوضه نکنند و درطول دوران تحصیل سعی کنند بهترین باشند.

سپس دکتر محمد رستم پور- معاون آموزش علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی نیز مطالب جامعی، درخصوص کلیات دوره پزشکی عمومی و همچنین موارد انضباطی، اخلاقی و آموزشی عنوان کرد.

در ادامه پوپک خلقت دوست-رئیس خدمات آموزشی دانشکده درخصوص آیین نامه آموزشی پزشکی عمومی، نحوه انتخاب واحد و حذف و اضافه توضیحات تکمیلی را ارائه نمود.

یکی ازبخشهای متفاوت این دوره مراسم توجیهی دانشجویان جدیدالورود، معرفی بخشهای مختلف دانشکده از جمله آزمایشگاهها، کتابخانه و...توسط دانشجویان برگزیده و ممتاز بود.

درادامه نیز دانشجویان انجمن علمی پزشکی دانشکده درخصوص ماهیت انجمن علمی و نحوه عضویت درآن و خدماتی که ارائه می کند توضیحاتی را ارائه کردند.

سپس مریم خوش رفتار- کارشناس مشاوردانشجویی دانشکده نیز درخصوص اهمیت و نقش مشاور دانشجویی و آسیب هایی که ممکن است درطول دوره تحصیل و زندگی به دانشجویان وارد شود، صحبت نمودند.


ده توصیه رئیس دانشکده پزشکی به دانشجویان جدیدالورود به شرح زیر است:

  1. شما به «بهترین و باعظمت ترین رشته/شغل» وارد شده اید! به خود ببالید و افتخار کنید و قدر خودتان را بدانید!
  2. شما به رشته/شغلی «سخت و پرمسئولیت» وارد شده اید! باید بتوانید «زمان» و وقتتان را بسیار خوب «مدیریت» کنید. از هوش خود استفاده کنید تا وارد «اصطکاک های» ناخواسته، وقت گیر و اعصاب خردکن نشوید!
  3. مواظب «سلامت جسم و روان» خود باشید. باید از بسیاری خطرات و آفات «پرهیز» کنید و توانایی و قدرت «نه گفتن» داشته باشید. در عین حال و در هر شرایطی از ورزش، هنر و مطالعات غیردرسی غافل نشوید.
  4. «سواد نظری و عملی» تان را بالا ببرید. هیچ مطلبی را نفهمیده نگذارید!
  5. اصول «حرفه ای گری» را در شغلتان بیاموزید و آنها را به کار ببندید. یادتان باشد که یک قناد حرفه ای از یک پزشک غیرحرفه ای ارزشمندتر و موفق تر است!
  6. سعی کنید اصول «پزشکی مبتنی بر شواهد:EBM» را بیاموزید و آنها را به کار گیرید. استتوسکوپ دانشجوی پزشکی مدرن همین است.
  7. «پژوهش»، زیرساخت همه علوم است. پژوهش، قدرت و ودیعه ای الهی است که خدا در نهاد همه انسانها گذاشته است. آنرا سرکوب نکنید بلکه بپرورانید. پژوهش، می آموزاند، بسیار لذت بخش است و به گونه عجیبی باعث اعتماد به نفس می شود! اصولش را بیاموزید و در طول تحصیل دست کم دو سه کار پژوهشی فاخر و اصولی در کارنامه داشته باشید.
  8. «رویکرد حل مساله» داشته باشید. سعی کنید در پایان دوره تحصیلی «کارآفرین» بار بیایید. هم برای خود و هم برای چند/چندین نفر دیگر.
  9. همیشه «بلندپرواز» و در عین واقع گرایی «رویاپرداز» باشید. به هیچ وجه اجازه ندهید سقف آرزوهایتان کوتاه باشد و رویاهایتان از بین برود!
  10. «شاد باشید» و از اوقات خود در همه حال لذت ببرید. یادتان باشد شادی در «جمع» حاصل می شود پس همیشه «مواظب» خانواده، دوستان و «جامعه تان» باشید!
  • گروه خبری : اخبار دانشکده پزشکی,اخبار و اطلاعیه های پزشکی عمومی,اعتباربخشی,اطلاعیه ها و اخبار دانشجویان جدیدالورود,اخبار و اطلاعیه های فرهنگی دانشجویی,فرهنگی دانشجویی
  • کد خبر : 100203
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1401/11/24 13:54