• 1402/07/29 - 10:00
  • تعداد بازدید خبر : 891
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
پس از چند سال وقفه؛

آیین روپوش سفید دانشجویان پزشکی برگزار شد

آیین روپوش سفید پس از چند سال وقفه برای دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۹۸ از دانشجویان، امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی رشت: آیین روپوش سفید پس از چند سال وقفه برای دانشجویان پزشکی ورودی بهمن ۹۸ با حضور ۷۷ نفر از دانشجویان، امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

مراسم با تلاوت قرآن کریم و سرود ملی آغاز شد.
ابندا، دکتر شادمان نعمتی-رییس دانشکده پزشکی رشت، با اشاره به کشتارهای اخیر اسرائیل در فلسطین و غزه، کشتار انسانها را در جهان محکوم کرد. وی با اشاره به ماهیت رشته پزشکی که همانا نجات انسان هاست، گفت که ما پزشکان تمام تلاش خود را می کنیم تا جانی بی جان نشود و امروز، با دیدن صحنه های کشته شدن انسان های بی گناه، کام همگی ما تلخ و زهرآگین است.
وی در توضیح مراسم روپوش سفید بیان داشت که دانشجویانی که مقطع علوم پایه و مقدمات بالینی را به اتمام رسانده اند و می خواهند مقطع کارآموزی بالینی را شروع کنند باید با نکات و مواردی که در مقاطع بالینی با آن مواجه می شوند آشنا شوند و آیین روپوش سفید به همین منظور برگزار می شود.
دکتر نعمتی ضمن انجام توصیه هایی به همه دانشجویان برای استفاده بهینه از دوره تحصیل در دانشکده پزشکی، رئوس چهارگانه منشور پروفشنالیسم پزشکی و ده فرمان اصلی آنرا بصورت فهرست وار برای دانشجویان پزشکی تشریح کرده، از همه دانشجویان پزشکی خواست در طول تحصیل پزشکی این اصول را دقیقا رعایت کنند.
در ادامه دکتر سودابه حدادی- معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده، توضیحاتی را درخصوص مقاطع کارآموزی و کارورزی و انتظاراتی که از دانشجویان در این مقاطع می رود بیان داشت.
سپس سوگندنامه‌ای که در دانشکده پزشکی رشت برای آیین روپوش سفید تهیه و تدوین گردیده توسط دکتر علی منفرد-استاد عضو هیئت علمی دانشگاه قرائت شد. 
خاطرنشان می شود که آیین روپوش سفید از این پس به عنوان قسمتی از درس آداب پزشکی ارائه خواهد شد و دانشجویان موظف به شرکت در آن خواهند بود.
در پایان نیز به عنوان نمادین به هر یک از دانشجویان، یک روپوش سفید اهدا شد.
  • گروه خبری : اخبار دانشکده پزشکی,اخبار و اطلاعیه های پزشکی عمومی,رویدادها,اعتباربخشی,اطلاعیه ها و اخبار دانشجویان جدیدالورود,اخبار و اطلاعیه های فرهنگی دانشجویی,فرهنگی دانشجویی
  • کد خبر : 112934
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1402/07/29 10:00