حیطه ارزشیابی(evaluation ):
مسئول واحد:
اعضا:
1-دکتر کیهان اشرفی
2-دکتر منیره اقاجانی نسب
3-دکتر پرهام پرتقالی
4-دکتر سودابه حدادی
5-دکتر محمد رستم پور
6-دکتر زهرا رفعت
7-دکتر سعید سادات منصوری
8-دکتر رضا سلطانی مقدم
9-دکتر سیروس غریب
10-دکتر عباس صدیقی نژاد
11-دکتر سید علی علوی
12-دکتر رویا فرجی
13-دکتر هومان هاشمیان
14-دکتر توفیق یعقوبی
شرح وظایف کمیته ارزشیابی آموزشی دانشکده پزشکی
- ارزیابی درونی آزمون های گروه های آموزشی اعم از عمومی، دستیاری و تحصیلات تکمیلی و فراهم نمودن بازخورد جهت اصلاح کاستی ها
- نظارت بر حسن اجرا و تکمیل لاگ بوگ های دانشجویان اعم از عمومی، دستیاری و تحصیلات تکمیلی
- ارزشیابی نحوه تدریس و فعالیت های آموزشی اساتید از نظر دانشجویان دوره عمومی
- ارزشیابی مدیران گروه های آموزشی از نظر معاون آموزشی و اعضا گروه
- ارزشیابی اعضا گروه از نظر مدیر گروه
- ارزشیابی اعضای گروه از نظر سایر همکاران گروه
- ارزشیابی اعضای گروه از خود( خودارزیابی)
- تهیه ملاکها و شاخص های معتبر و پایا جهت ارزشیابی براساس آیین نامه های بالا دستی و استانداردهای کالبدی آموزشی
- تهیه و تدوین پرسشنامه های مختلف جهت فرایند ارزشیابی
- تهیه و تدوین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) واحدهای دانشکده
- ارزیابی مستمر برنامه آموزش مداوم
- ارزیابی کیفی آموزش سالانه و ترمی گروه ها و بازخورد نتایج
- مدیریت، هدایت و نظارت ارزشیابی درونی و بیرونی دانشکده اعم از واحد ها و گروه های آموزشی براساس شاخص های اعتبار بخشی
- نظارت و هدایت ارزشیابی عملکرد اعضا هیئت علمی( ارزشیابی استاد)
- نظارت بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( ارزشیابی دانشجو و آزمون) در تمام رده های دوره عمومی و تخصصی و فوق تخصصی و تحصیلات تکمیلی
- پیگیری انجام صحیح ارزشیابی اساتید در پایان هر ترم تحصیلی براساس PDP
- نظرسنجی وارائه پیشنهاد جهت اصلاح روند ارزشیابی ( برنامه درسی/استاد/آزمون)
- ارائه مشاوره و مشارکت در برگزاری روش های نوین ارزیابی دانشجویان
- مشارکت با مرکز مطالعات دانشگاه در بازنگری فرم ترفیع سالیانه اعضای هیئت علمی
- پیگیری تکمیل فرم هتی عملکرد ماهیانه گروه ها در قالب PDP و فرم های مدون و یکسان و ارائه بازخورد به مرکز مطالعات و گرو های آموزشی مربوطه
اهداف
1.فرهنگ سازی جهت استفاده از شیوه های مختلف ارزشیابی اساتید از طریق برگزاری جلسه
2.شناسایی نقاط قوت و ضعف فرآیند فعلی با استفاده از بازخورد اساتید و دانشجویان
3.ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان در مقاطع مختلف
4.بررسی مشکلات تحصیلی، افت تحصیلی، موفقیت تحصیلی و ارزشیابی نحوه فعالیت اساتید مشاور
5.ارزشیابی درونی و ارزشیابی بیرونی
6.ارزشیابی دروس و برنامه های آموزشی
7.ارزشیابی شیوه های تدریس دروس تئوری
8.ارزشیابی اعضاء هیأت علمی در گروه های آموزشی
9.اثربخشی ارزشیابی اساتید در کیفیت تدریس ارائه شده
10.مقایسه شیوه های ارزشیابی متداول با شیوه های نوین ارزشیابی دانشجو(دروس نظری، عملی و بالینی)