نشست ریاست دانشکده با مدیران گروه های آموزشی
نشست ریاست دانشکده با مدیران گروه های آموزشی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، امروز در سالن اجلاس دانشکده پزشکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی رشت: نشست ریاست دانشکده با مدیران گروه های آموزشی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، امروز در سالن اجلاس دانشکده پزشکی برگزار شد.
در ابتدا، دکتر شادمان نعمتی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گزارشی از فعالیت های انجام شده در سال گذشته را ارائه نمود. وی با اشاره به کسب اعتبار سه ساله دوره پزشکی عمومی، این رویداد مهم را حاصل کار شبانه روزی و بی وقفه کلیه دست اندرکاران دانشکده و دانشگاه دانست.
رییس دانشکده پزشکی ضمن تاکید بر شعار برنامه استراتژیک دانشکده(توسعه دانشکده پزشکی، دپارتمان به دپارتمان)، سال جدید را سال حفظ و ارتقائ کیفیت ها دانسته، قول داد به صورت منظم و هفتگی از تک تک دپارتمان های پایه و بالین بازدید به عمل آورده، پروژه استخراج و تبیین Best Practiceهای دپارتمان های دانشکده پزشکی در سال جاری اجرائی خواهد شد. رییس دانشکده پزشکی ضمن تاکید بر حفظ اصول آموزش پزشکی و رعایت استانداردهای کالبدی آموزشی در تمام بخش هی آموزشی پایه و بالین و کلیه مقاطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و تحصیلات تکمیلی یکی از مهمترینرویکردهای آموزشی در سال جدید را حفظ و ارتقای روحیه و نشاط دانشجویان و دستیاران پزشکی عنوان نموده، از کلیه مدیران گروه های آموزشی خواست در این خصوص دقت ها و مراقبت های لازم را به عمل آورده، ضمن تبیین اهمیت جایگاه پزشک و آموزش پزشکی با علل و عوامل ایجاد روحیه یاس و ناامیدی و خستگی نابجا در دانشجویان و دستیاران پزشکی برخورد سازنده و موثر داشته باشند.
درضمن ریاست دانشکده با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات با مدیران گروه های آموزشی، عنوان کرد که چنانچه مدیرگروهی، دو جلسه پی در پی در جلسات حضور نداشته باشد به منزله انصراف از مدیرگروهی تلقی خواهد شد.
پس از صحبت های ریاست و معاونین دانشکده، مدیران گروه های آموزشی نیز درخصوص وضعیت گروه های آموزشی مربوطه، مسائلی را عنوان کردند.
در ادامه، این نشست با یک مصوبه به شرح زیر به کار خود پایان داد:
-با توجه به اهمیت مساله آموزش و تلاش در جهت حفظ موفقیت به دست آمده و همچنین ارتقای وضع موجود و با عنایت به اینکه عمده مشکلات که دانشکده و گروه های آموزشی با آن دست به گریبان هستند عبارتند از مشکلات فضای فیزیکی، تجهیزاتی و مالی در ادامه مصوبات جلسات قبلی در خصوص تخصیص یک دصد از درآمد مراکز آموزشی درمانی به مساله آموزش دستیاران و دانشجویان(اختصاص دو درصد به جای یک درصد)، کلیه مدیران گروه های آموزشی بر عملیاتی شدن این موضوع تاکید اکید نمودند و ایجاد چنین ساز و کاری را مهمترین راهد برون رفت از مشکلات روتین دپارتمان ها و باعث افزایش رضایتمندی ذینفعان(شامل اساتید، دانشجویان و دستیاران) از بهبود شرایط و محیط کاری-آموزشی دانستند.